Dolar 46,6221
Euro 53,1847
Altın 6.125,04
BİST 14.274,02
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa 32 °C
Parçalı Bulutlu

BİR ÖĞRETMENİN İZİ, BİR MİLLETİN GELECEĞİDİR

26.06.2026
A+
A-

Bursa Vatan Medya Gurubu Köşe Yazısı
Haber Kaynağı: SADAKAT HABER MEDYA – VATAN MEDYA BURSA
Gazeteci Yazar: Hasan Mesut Ekmen
Bir toplumun geleceğini değiştiren en büyük güç ne servettir, ne makamdır, ne de teknoloji… Bir milleti ayakta tutan en büyük güç, yetiştirdiği nesillerdir. O nesilleri yetiştirenler ise hiç şüphesiz fedakâr öğretmenlerimizdir.
Bugün elimizde tuttuğumuz her diploma, her başarı belgesi, her karne ve her madalyanın arkasında; gecesini gündüzüne katan, sabırla anlatan, defalarca tekrar eden, öğrencisinin başarısını kendi başarısı sayan bir öğretmenin alın teri vardır.
Öğretmenlik sadece bir meslek değildir. Öğretmenlik; vicdandır, merhamettir, sabırdır, sevgidir ve geleceğe bırakılan en kıymetli mirastır.
Bir çocuğun okula attığı ilk adımda onu anne şefkatiyle karşılayan sınıf öğretmeni, sadece okuma yazmayı öğretmez. Sevgiyi, saygıyı, paylaşmayı, dürüst olmayı ve iyi bir insan olmayı da öğretir. İlkokul, hayatın temelidir. O temeli sağlam atan öğretmenler, geleceğin mimarlarıdır.
İlkokuldan ortaokula geçen öğrenciler artık bilgiyle birlikte sorumluluk almayı öğrenir. Bu süreçte görev yapan ortaokul öğretmenleri, öğrencilerin karakterlerinin şekillenmesinde, hedef belirlemelerinde ve hayata hazırlanmasında büyük rol üstlenir. Her öğrencinin farklı bir dünyası olduğunu bilen öğretmenler, sabırla onların elinden tutar.
Lise yılları ise gençlerin geleceğe yön verdiği en önemli dönemdir. Üniversite hayalleri, meslek seçimleri ve hayatın en kritik kararları bu yıllarda alınır. Lise öğretmenleri, sadece ders anlatmaz; öğrencilerine umut olur, cesaret verir, yol gösterir. Bir öğrencinin “Ben başarabilirim.” demesinde çoğu zaman bir öğretmenin inancı vardır.
Elbette bu büyük eğitim ailesi yalnızca öğretmenlerden oluşmaz. Okullarımızın düzeni ve başarısı için gece gündüz çalışan okul müdürlerimiz, müdür yardımcılarımız ve idarecilerimiz de eğitimin görünmeyen kahramanlarıdır. Okulun huzurlu ve güvenli bir eğitim yuvası olması için büyük bir özveriyle görev yaparlar.
İlçemizde eğitimin gelişmesi için emek veren İlçe Millî Eğitim Müdürlüğü, okul yöneticileri ve tüm eğitim çalışanları da bu başarının önemli bir parçasıdır. Eğitimin niteliğini artırmak, öğrencilerin daha iyi şartlarda öğrenim görmesini sağlamak ve öğretmenlerin çalışmalarını desteklemek adına yürütülen her çalışma, geleceğe yapılan en değerli yatırımdır.
İlden ilçeye, ilçeden köy okullarına kadar görev yapan bütün eğitim neferleri, aslında aynı ideal için çalışmaktadır: Bilgili, ahlaklı, vatanını ve milletini seven nesiller yetiştirmek.
Bir öğretmenin en büyük maaşı, yıllar sonra karşısına çıkan öğrencisinin “Öğretmenim, bugün sahip olduğum her şeyde sizin emeğiniz var.” demesidir. İşte bu söz, hiçbir maddi karşılıkla ölçülemeyecek kadar değerlidir.
Bugün doktor olan, avukat olan, mühendis olan, kaymakam olan, öğretmen olan, esnaf olan, çiftçi olan, sanatçı olan herkesin hayatında mutlaka bir öğretmenin izi vardır. Çünkü öğretmen, sadece ders anlatan kişi değildir; geleceği şekillendiren, umutları büyüten ve insan yetiştiren kişidir.
Karne günü en çok sevinenlerden biri de öğretmenlerdir. Başarı belgesi alan bir öğrencinin sevincini kendi evladının başarısı gibi yaşarlar. Bir öğrencisinin gözlerindeki mutluluk, onların bütün yorgunluğunu unutturur. Aynı şekilde, istediği başarıyı elde edemeyen öğrencileri için de en çok üzülen yine öğretmenlerdir. “Seneye daha iyi olacak.” diyerek öğrencilerini yeniden ayağa kaldıran da onlardır.
Bizler çoğu zaman sadece öğrencinin başarısını alkışlarız. Oysa o başarının arkasında aylarca süren emek, sabır ve fedakârlık vardır. Bir öğretmenin sınıfta anlattığı bir cümle, bazen bir öğrencinin bütün hayatını değiştirebilir.
Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün, “Öğretmenler, yeni nesil sizin eseriniz olacaktır.” sözü bugün de önemini korumaktadır. Çünkü güçlü Türkiye’nin yolu güçlü eğitimden, güçlü eğitimin yolu ise değerli öğretmenlerden geçmektedir.
Bu vesileyle ilçemizde görev yapan tüm okul öncesi öğretmenlerine, sınıf öğretmenlerine, branş öğretmenlerine, rehber öğretmenlerimize, okul müdürlerimize, müdür yardımcılarımıza, İlçe Millî Eğitim Müdürlüğümüzün tüm yöneticilerine ve çalışanlarına; ilimizde ve ülkemizin dört bir yanında fedakârca görev yapan bütün eğitim neferlerine en kalbi teşekkürlerimi sunuyorum.
Sizler sadece ders anlatmıyorsunuz; umut yetiştiriyor, karakter inşa ediyor, geleceği şekillendiriyorsunuz. Emeklerinizin karşılığı hiçbir zaman tam anlamıyla ödenemez.
Kalemle başlayan her yolculuk, bir öğretmenin yüreğinde filizlenir. Bir milletin yarınları ise öğretmenlerinin fedakârlığı kadar güçlüdür.
Saygı, sevgi ve minnetle…
Tüm öğretmenlerimizin emekleri önünde saygıyla eğiliyorum.

BİR YORUM YAZIN

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.